۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۲

حجت الاسلام مختاری در گفتگو با مهر تأکید کرد:

زیارت جامعه کبیره میراث جاودان و سند عینی از سیره امام هادی(ع) است

زیارت جامعه کبیره میراث جاودان و سند عینی از سیره امام هادی(ع) است

قم - خبرگزاری مهر: رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريب مذاهب اسلامي بیان کرد: زیارت جامعه کبیره میراثی جاودان و سندی عینی و روشن از سیره عملی و دینی امام هادی(ع) است که به دست ما رسیده است.

حجت الاسلام محمد حسن مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام هادی(ع) گفت: ائمه در زندگی مردم یک نقش عمومی دارند که منشاء حیات و زندگی برای جامعه هستند.

وی با تاکید بر مقتضیات و شرایط حیات امام هادی(ع) بیان کرد: ائمه معصومین با توجه به مقتضیات زمان و شرایط خود نقش موثری در آگاهی و روشن سازی اذهان عموم داشتند که تلاش ایشان بر سوق دادن جامعه به سوی معنویات بود.

رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريب مذاهب اسلامي تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره سندی است که از امام هادی(ع) به ما ارث رسیده و مجموعه‌ای از آموزه‌های دینی است که بیانگر سیره عملی و معنوی ایشان است که باید با تدوین این دعا تلاش نمود تا جامعه را به سمت و سوی کتاب و سنت سوق یابد.

وی در ادامه عنوان کرد: امام هادی(ع) در رفع زدودن ابهامات و شبهات جامعه تلاش بسیار و اقدامات گسترده ای انجام داد چرا که امامان سنبل و چراغ فروزان جامعه اسلامی هستند و با نورافشانی و روشن گری خود ظلمت و تیرگی را از جامعه می زدایند.

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر نقش سیاسی امام در عصر خود اظهار داشت: ایشان با روشنگری مردم زمان خود ذهنیت جامعه را با مسائل سیاسی روز آشنا می‌کردند و مردم را با سیره و سنت ائمه و پیامبر آشنا می‌نمودند و سند مکتوب این روشنگری هم همان زیارت جامعه کبیره است که اکنون در دست مسلمان قرار دارد.

وی ادامه داد: امام هادی(ع) نیز مانند دیگر ائمه دو نوع مبارزه تدافعی و تهاجمی داشت و در راستای دفاع از اسلام و سنت تلاش کرد تا ذهن مردم را نسبت به حکومت ظالم زمان خود که با سو استفاده از نام اسلام تیشه به ریشه اسلام و معنویات می‌زدند، روشن نماید.

رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريب مذاهب اسلامي افزود: این روشنگری امام جزو ابعاد سیاسی امام بود و در همین راه نیز دشمنان کوردل ایشان را به شهادت رسانند و به خیال باطل خود که مسلمانان را از دست‌یابی به صراط مستقیم ناکام کردند در حالی که امام و سایر ائمه(ع) در قلب و جان مسلمین نفوذ کردند و جای دارند و سیره و امانات ایشان راه روشن برای دست یابی به صراط است.

وی با اشاره به پیروی از ولی فقیه و استفاده از راهنمایی ایشان بر داشتن انتخابی صحیح تاکید کرد و گفت: یکی از برکات اسلام وجود ولایت و امامت است که با پیروی و تبعیت از ولی فقیه که همان جانشین برحق امامان است و قطعا راه و سیره ائمه را دنبال می‌کند و با توجه به انتخابات پیش رو با استفاده از منویات رهبری با انتخاب نامزد مود نظر خود انتخابی صحیح داشت.

حجت الاسلام مختاری گفت: جوامع غربی در پی شکست و ناکامی ملت مسلمان علی الخصوص ایران است که با پیروی از ولایت و رهبری و حضور مردم پای صندوق‌های رأی و انتخاب فردی شایسته و اصلح برای جامعه می‌توانیم دشمنان غربی و اروپایی را از رسیدن به هدف پلید خود ناکام کنیم چرا که شرکت در انتخابات رسالتی واجب است که بر دوش هر مسلمان و ایرانی گذاشته شده است.

کد خبر 2054831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha